Interjero fotografija
Tikriausiai nesumeluosiu, sakydama, jog interjero fotografija (nuotrauka) labai svarbi pačiam interjero dizaineriui. Tai tarsi jo vizitinė kortelė. Interjero dizaineris atlieka labai didelį darbą ir nori, kad jį įvertintų kuo daugiau žmonių (žurnalo skaitytojų, interneto naršytojai). Tam, kad interjeras būtų įvertintas maksimaliai, reikia ir patį interjerą pateikti taip, kaip jį mato akis ir dar geriau.
Labai dažnai klysta tie interjero dizaineriai, kurie pasirenka paprasčiausią būdą – nufotografuoti interjerą pasitelkiant į pagalbą neprofesionalias fotografijos priemones (liaudyje vadinamą „muilinę“) ar ne interjero fotografavimui skirtus objektyvus. Prastai perteiktas interjeras nesudomina, „neužkabina“ akies, o blogiausia – tiesiog lieka neįvertintas.
Koks yra interjero fotografo darbas?
Pirmiausia – tai patyrusio interjero fotografo akis mato kaip sukomponuoti pro fotoaparato akutę matomą vaizdą taip, kad jis žurnalo puslapyje ar interneto lange atrodytų patraukliausiai. Profesionalus fotografas žino kaip geriausiai perteikti funkcinių zonų išsidėstymą. Kitaip sakant, žiūrintysis turi lengvai susigaudyti, kaip interjeras išplanuotas. Fotografas gerai mato, kas nuotraukoje turi būti pirmame plane, o kas likti antrame bei kokiu kampu ir kokiame aukštyje geriausiai atrodo nufotografuota tam tikra funkcinė zona.
Antra, labai svarbi užduotis interjero fotografui yra „susitvarkyti“ nuotraukoje su apšvietimu. Tarkime, sujungus visą apšvietimą, kokį turime patalpoje, galime negauti tokio rezultato, kaip kad apšvietus tik tam tikras zonas, pabrežiant jų išskirtinumą visame interjere. Taip pat fotografas žino, kokiu paros metu geriausiai atrodytų vienas ar kitas interjeras. Galbūt įspūdingas vaizdas pro svetainės ar miegamojo langus atsiveria tik saulei leidžiantis? O gal sutemus, kai pro langus galime išvysti naktinę miesto panaromą? Be abejo, yra ir kitų būdų dar įspūdingiau perteikti interjerą nuotraukoje, t.y. pasitelkiant pagalbinį apšvietimą ( studijines blykstes). Pasitelkiant studijinį apšvietimą, galime apšviesti tas zonas ar detales, kurios natūraliame apšvietime yra šešėlyje. Beje, ar jums yra tekę matyti nuotraukų, kuriose tiek vaizdas patalpoje, tiek vaizdas lauke vienodai ryškus ir detalus? Negalvokite, kad tai taip paprasta nufotografuoti. Tam yra kelios fotografinės subtilybės.
Trečia užduotis, su kuria nesusitvarkoma, vertikalios linijos turi išlikti vertikalioje padėtyje, o horizontalios – horizontalioje. Prastai atrodo tos fotografijos, kai „sienos griūna“. Tam, kad išlaikytume viską savo vietose, fotografai naudoja specialius objektyvus, taip pat koregavimui pasitelkia ir kompiuterines priemones, kurias taip pat reikia nemažai laiko perprasti.
Dar viena iš interjero fotografavimo užduočių – baldų, sienų ir kitų interjero detalių medžiagiškumo, faktūros perteikimas nuotraukoje. Paprastu fotoaparatu sunkiai tai užfiksuosite. Profesionaliomis fotografavimo priemonėmis nufotografuotos detalės daug aiškesnės, ryškesnės, kitaip tariant bendroje patalpos nuotraukoje jos turi tam tikrą gylį, jos nebūna plokščios.
Dar labai svarbu nuotraukoje – spalvos. Juk esate ne kartą matę interjero nuotraukų, kuriose nuo lempučių ir šviestuvų krintanti šviesa, „nudažo“ visą patalpą geltona ar net oranžine spalva (2 nuotraukoje). Tai tiesiog nepatyrusio fotografo mėgėjo neišmanymas kaip susireguliuoti savo fotoaparate baltos spalvos balansą (galbūt tokios galimybės jo fotoaparate ir net nėra, kai jis ne profesionalus) ar nemokėjimas apdirbti nuotraukos kompiuterine programa. Juk norite, kad tai, kas balta ir liktų balta, o kas juoda – juoda (1 nuotraukoje).
Taigi labai svarbi užduotis laukia įžengus fotografui į naują patalpą, kurioje sukurtas interjeras – atskleisti dizainerio idėją, o pagrindinė užduotis – nufotografuoti interjerą taip, kad jį sukuręs dizaineris būtų įvertintas, o žiūrovai galėtų interjeru grožėtis.